Notice: Undefined variable: classes in /home/commotus00/domains/tinttotaal.nl/public_html/wp-content/themes/tinttotal/header.php on line 97
class="post-template-default single single-post postid-1835 single-format-standard">
Ontwerpbureau Amsterdam

Van concept tot uitvoering, hoe gaat dat in zijn werk?

Een kijkje achter de schermen van onze DTP studio

Alle reclame-uitingen beginnen met een idee of concept. Vaak binnen een huisstijl maar soms ook ‘from scratch’. Bij Tinttotaal kunnen wij je begeleiden van begin tot eind en uiteraard speelt de montage daar een grote rol in maar daarvoor gaat er nog een heel traject aan vooraf in onze design/DTP studio en bij de productie.

Als je een nieuw bedrijf begint is een van de eerste dingen om aan te denken een logo en van daaruit een huisstijl. Wat mensen soms niet weten is dat wij bij Tinttotaal een paar zeer ervaren vormgevers in huis hebben die door goed te luisteren naar de klant snel en naar volle tevredenheid al heel wat logo’s hebben ontworpen en die hebben doorvertaald naar verschillende reclame-uitingen. Als vormgever is dat natuurlijk extra leuk om je eigen ontwerp terug te zien op een auto, spandoek of gevel!

Maar ook als je al een logo of huisstijl hebt kun je met een gerust hart bij ons terecht; onze vormgevers en DTP’ers zijn ook technisch zeer goed onderlegd en verstaan het belang van het bewaken van de huisstijl en weten wat voor bestand waar voor nodig is.

Vroeger had je alleen logo’s en huisstijlkleuren nodig voor drukwerk, tegenwoordig heb je ook alles voor een website en email nodig en daardoor ontstaat er vaak verwarring want dat zijn twee compleet verschillende media. Het wereldwijde web draait om snelheid en werkt dus het beste met zo klein mogelijke bestanden als .jpg’s en .png’s, als er transparantie vereist is, in een lage resolutie van 72dpi en ook de kleuromgeving is anders opgebouwd; bij het web is dat RGB (Red, Green and Blue) en voor druk- en printwerk is dat CMYK (Cyaan, Magenta, Yellow and blacK).

Je kunt dus niet een logo dat je van de vormgever aangeleverd hebt gekregen voor de website gebruiken voor print- en drukwerk, dat moet een vectorbestand zijn; dat is opgebouwd uit digitale lijnen en dus niet een raster zoals bij foto’s die blokjes worden als je ze opblaast, vectorbestanden blijven scherp hoe groot je ze ook opblaast. Ook herkent onze printer/plotter die lijnen en zo kan het bestand ook uitgesneden worden.
raster versus vector

Als wij de juiste bestanden op hebben gemaakt of aangeleverd hebben gekregen worden ze naar productie gestuurd voor print- of drukwerk en dan gaat het naar onze werkplaats voor montage.

Bent je op zoek naar een partij die een mooi verfrissend logo en een bijpassende huisstijl kan ontwikkelen en bewaken? Dan ben je bij Tinttotaal ook aan het juiste adres. Als je al een logo of huisstijl heb en twijfelt over het aanleveren van bestanden voor reclame-uitingen kun je ook altijd bij ons terecht.