Bedrijfsbussen Tintotaal

Home / Over

Het verhaal van Tinttotaal

Hoe wordt een bedrijf verkozen tot de meest duurzame MKB onderneming in Amsterdam? Het verhaal van TintTotaal zal je verbazen. Wat ooit begon als een klein bedrijfje in raamfolie, is door de jaren heen uitgegroeid tot een non-stop printing shop.

TintTotaal is opgericht door de drie gebroeders Akçay. Alle drie zijn ze heel verschillend van elkaar, maar toch vullen ze elkaar enorm goed aan. Stuk voor stuk keiharde werkers die op jonge leeftijd meteen zijn gaan werken na hun studie. Sahin en Osman in de horeca en Faruk als IT medewerker. Als autoliefhebber en Fast and Furious fan, was broer Şahin vaak in de weer met zijn Golf GTI.

Toen Şahin op een dag in 2006 raamfolie nodig had, was hij verbaasd over de enorm hoge prijzen. Dit moet makkelijker en goedkoper kunnen, dacht hij. Samen met zijn broers begon hij een project. Auto’s van raamfolie voorzien, tegen een normale prijs. Het idee voor TintMyCar was geboren.

Home / Over

TintMyCar

De broers begonnen hun raamfolie-business letterlijk in de garage. Een typisch start-up verhaal: klein in het begin, maar met enorme potentie. Binnen een paar maanden ging TintMyCar meer auto’s van accessoires voorzien: zonwerende folie, autostickers en wrapping .

Het bedrijf begon te groeien. Vanaf 2008 ging de onderneming verder onder de naam TintTotaal. De Akçay broers trokken hun eerste bedrijfspand van 80m2 binnen in de buurt van station Sloterdijk. TintTotaal ging een groter spel spelen: ze zagen een nieuwe potentiële markt voor reclamestickers, autobelettering, en gevelreclame.

Spannende tijden

De eerste jaren waren spannend. De financiële crisis uit 2008 kwam net om de hoek en trof ook de Nederlandse economie. Samen met zijn broers had Şahin de eerste grote investeringen gedaan in het bedrijf. Een nieuw pand, een dure Roland VP540 printer- en plotter in een, en dan ook nog hoge marketingkosten. Het was een spannende start.

“In het begin had niemand van de term car wrapping gehoord,” vertelt Şahin. “Het was in 2008 best lastig om als ondernemer je product bekend te maken. We hebben wekenlang flyers lopen uitdelen in Amsterdam om TintTotaal bekend te maken. Het leek in het begin totaal niet van de grond te komen.”

In 2009 begon het er beter uit te zien voor TintTotaal. De vraag naar zonwerende folie nam toe. We konden onze mouwen opstropen want de aanvraag vloeiden binnen, de combinatie van een A-locatie met opvallende gevelreclame, het flyeren en een moderne nieuwe website begonnen zijn vruchten af te werpen.

Raamfolie, autobelettering en gevelreclame: er bleek voldoende vraag op te markt te zijn. Of het door het flyeren kwam? Misschien wel, maar het kan vooral komen door de goede naam die de broers hadden opgebouwd met TintMyCar en TintTotaal. Wat toen gold, geldt vandaag de dag ook: mond tot mond reclame is de beste vorm van marketing.

Home / Over

Duurzaamheid

Keuzes maken hoort bij het leven van een ondernemer. Een bedrijf groeit, maakt meer omzet en gaat meer diensten aanbieden. Als ondernemer word je constant gedwongen een afweging te maken. Waar investeer je bijvoorbeeld jouw geld en tijd in?

TintTotaal besloot in 2012 om een nieuwe koers in te slaan. Duurzaamheid zou een belangrijk kenmerk worden van het bedrijf. Materiaal als printmedia, raamfolie, inkten : alles zou vanaf dat moment op een milieuvriendelijke manier worden geproduceerd. Nieuwe investeringen in materiaal en machines? Geen goedkope oplossingen, maar een groter budget voor duurzame investeringen.

Wat is de gedachte hierachter? Ondernemen draait om geld verdienen, een bedrijf opbouwen en vooral commercieel succes. Duurzaam materiaal kost vaak meer geld. Is het goed voor de marketing?

“Geld verdienen mag nooit leidend zijn, vindt Şahin. “Een succesvol bedrijf opbouwen is leuk, maar het gaat niet alleen maar om winst. Op een dag moet je het stokje overdragen aan iemand anders. Het gaat erom dat we iets goeds achterlaten voor de wereld. Heb jij als ondernemer de mogelijkheid om je product duurzaam te produceren? Dan is dat je plicht.”

Home / Over

Groter succes

Klanten en bedrijven lijken zich goed te kunnen vinden in de visie van de drie broers. Een paar jaar na de shift naar duurzaamheid, heeft TintTotaal de grootste merknamen als klant. Coca-Cola, Heineken International en HelloFresh. Ook de grote multinationals van de wereld zien de meerwaarde van duurzame productie.

Het leverde TintTotaal naast commercieel succes ook erkenning op. In 2015 kreeg het bedrijf een prijs van de gemeente: de duurzaamste MKB onderneming van Amsterdam.

Inmiddels is Tinttotaal uitgegroeid tot een grote onderneming. Het bedrijf is gespecialiseerd in visuele communicatie, maar sign, print & raamfolie zijn intussen onderdeel van een lange lijst diensten die TintTotaal aanbiedt.

Waarom TintTotaal

Gespecialiseerd designteam
Ons team is een officieel erkend signbedrijf. Dit betekent dat we gecertificeerd zijn aan de hand van specifieke richtlijnen: professionaliteit, creativiteit en kwaliteit. Ons designteam doet meer dan alleen ideeën uitwerken. We zijn actief betrokken bij reclameboodschappen en promotieconcepten, met de marketingstrategie van onze klant als uitgangspunt.
15+jaar ervaring
Ooit begon ons verhaal met het aanbieden van raamfolie. Vanuit een garage, aan een handjevol klanten en zonder concreet bedrijfsconcept. In de opvolgende jaren zijn we steeds meer diensten gaan aanbieden. Car wrapping, bedrijfsreclame, autobestickering en meer. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot de vaste reclamepartner van zowel grote als kleine bedrijven.
Ook montage aan huis
TintTotaal werkt met grote namen in het bedrijfsleven. Dit betekent niet dat we de particulier overslaan. Integendeel zelfs. Als autoliefhebbers zijn we ooit begonnen met het wrappen van voertuigen. Heb je wensen om jouw auto een nieuw uiterlijk te geven? Of is je woonkamer toe aan een nieuwe wall print? We komen net zo graag bij je langs.
Brede dienstverlening
Neem een kijkje in ons portfolio en je ziet meteen dat we ontzettend veel aanbieden. Al onze diensten en producten hebben één ding gemeen: ze zorgen voor aandacht. Of het nu gaat om een bedrijfsvoertuig met reclame, bewegwijzering binnen een gebouw of reclame aan de buitenkant van een pand. TintTotaal biedt een breed assortiment aan. Staat wat je zoekt er niet tussen? Laat het ons weten, we denken graag mee.
Tinttotaal-stap1

Stap 1

Advies

Onze sign specialisten behandelen iedere aanvraag met uiterste zorg en voorzien deze van het juiste advies. Wij houden rekening met de situatie, soort uiting en uw budget.

Stap 2

Ontwerp

Ideeën omzetten naar een beeld dat is de passie van onze creatieve grafische vormgevers. Wij creëren uw boodschap naar een onderscheidend ontwerp.
Garden Chief bbq vlees close-up
Garden Chief buitenkeuken render

Stap 3

Productie

Wij beschikken over een eigen productie met modernste machines. Hiermee combineren wij de hoogste kwaliteit producten met snelle levertijden.

Stap 4

Montage

Onze monteurs zijn speciaal opgeleid voor het monteren van Reclame & Sign producten. Wij zijn een SI’BON gecertificeerd Erkend Sign bedrijf en daarmee heeft u keurmerk voor 100% klanttevredenheid.
Garden Chief bbq vlees close-up
TintTotaal op locatie

TintTotaal op locatie

Misschien is het voor jou onmogelijk om de voertuigen naar ons te brengen of is jouw bedrijf niet in de buurt van Amsterdam gevestigd. Geen ramp! Wij leveren onze diensten ook op locatie. Met een team van vakkundig personeel komen wij graag langs om de werkzaamheden uit te voeren op een afgesproken locatie.

Wij garanderen
100% resultaat met de best haalbare kwaliteit.

Telefoon icoon020 681 3206 Mail icooninfo@tinttotaal.nl