Home / De 5 Voordelen Van Auto Wrappen Voor Commerciele Bedrijven

De 5 voordelen van auto wrappen voor commerciële bedrijven 

13.07.2023.

Een auto wrappen is een essentiële investering die zich op de lange termijn dubbel terugverdiend. Elke ondernemer is banekuhj gebaat bij zichtbaarheid. Car wrappen draagt hier direct aan bij. 

Denk eens terug aan de laatste keer dat je een busje van PostNL zag rijden. Wellicht was dit gisteren, misschien was het een maand geleden. Een ding is zeker. Je hebt de oranje voertuigen van dit postbedrijf vrij recent zien rijden. 

Wat zegt dit over PostNL? Buiten het feit dat vrijwel iedereen in Nederland dit bedrijf kent? Het zegt iets over de zichtbaarheid van hun merk. 

Auto wrap voor bekendheid

Oké, eerlijk is eerlijk. PostNL is natuurlijk niet alleen bekend door het wrappen van hun bussen. We hebben het hier wel over het bekendste postbedrijf van Nederland. Toch is dit voorbeeld zeer relevant. 

Een voertuig met wrap draagt op de lange termijn bij aan bekendheid. Zie je een bepaald logo maar één keer? Grote kans dat je brein dit niet opslaat. Kom je een logo of bedrijf meerdere malen tegen? Dan blijft dit hangen. 

Dit geldt voor elk commercieel bedrijf. Car wrap is een van de voordeligste vormen van reclame. Het is een eenmalige investering die zich op de lange termijn uitbetaald. Zie het als een advertentie op wielen. De voordelen voor ondernemers zijn enorm. 

  1. Merkbekendheid 

Elk bedrijf is gebaat bij een groter bereik. Het is de voornaamste reden dat we als ondernemers grote bedragen uitgeven aan marketingcampagnes en advertenties. Alles draait om naamsbekendheid en een kwalitatief merk. Een car wrap draagt hier direct aan bij. 

De bedrijfsvoertuigen van jouw onderneming komen op veel plekken. Meer dan je je waarschijnlijk kunt voorstellen. Investeer je in wrap die jouw marketingboodschap uitdraagt? Dan investeer je in de bekendheid van jouw merk. 

Laten we ervan uit gaan dat jouw bedrijfsauto van carwrap is voorzien. In een gemiddelde week zien duizenden mensen dan jouw merkboodschap. Dit zijn allemaal potentiële klanten. Denk in mogelijkheden!

  1. Professionele uitstraling 

Een gekleurde auto met professionele wrap heeft een bepaalde uitstraling. Het klinkt misschien gek, maar een officiële bedrijfsauto komt automatisch betrouwbaarder over bij klanten. 

Waarom? Omdat een officieel logo altijd professioneel overkomt. Het zal wel goed zitten, dat is de redenatie van veel mensen die hier achter zit. 

Het wrappen van een auto of een bedrijfsbus draagt dus direct bij aan de professionaliteit van je bedrijf. En welke ondernemer wil nou niet als een professional worden gezien? 

  1. Concurrentievoordeel 

Een van de beste boksers ter wereld kreeg ooit de vraag waarom hij elke ochtend om 5 uur ging hardlopen. Zijn antwoord was simpel: omdat mijn opponent dat niet doet. 

Bedrijven kunnen hier een wijze les uit trekken. Bij alles wat je als ondernemer doet, hoor je jezelf af te vragen: wat doet mijn concurrent? Doe jij net meer dan een concurrerende ondernemer? Dan heb je een stapje voor. 

Het wrappen van een auto kan een ondernemer concurrentievoordeel opleveren. Lang niet iedereen kiest namelijk voor autowrap. Voor sommige bedrijven is het wrappen van een bedrijfsvoertuig namelijk onbekend terrein. En voor anderen – zoals jij – is dat het niet. 

  1. Impact 

Een goede slogan is goud waard. Het zijn woorden en verhalen die bij mensen blijven hangen. Met een goed merkverhaal maak je als bedrijf echt impact, maar hoe zorg je dat jouw boodschap bij mensen terechtkomt? 

De beste manier om bekend te worden is door exposure te creëren. Het maken van impact begint met aanwezig zijn. Wat heb je aan een goed verhaal, als niemand het hoort? Die goede slogan, boodschap of missie van jouw bedrijf moet bekend worden. Car wrap draagt hier direct aan bij. 

Het supermarktmerk Jumbo doet dit bijvoorbeeld. “Een leuke boodschap voor het milieu: deze wagen rijdt 100% elektrisch”. 

Leidt dit direct tot nieuwe klanten in de supermarkt? Waarschijnlijk niet. Maar het zorgt er wel voor dat mensen Jumbo met duurzaamheid gaan associëren. Car wrap geeft dus de mogelijkheid om jouw merk op een specifieke manier in de markt te zetten. 

  1. Bescherming 

Dit laatste voordeel heeft niets met marketing te maken, maar meer met duurzaamheid. Car wrap beschermt namelijk de lak van een auto. Krassen komen namelijk niet op de lak terecht, maar op de wrap. 

Het wrappen van een auto is dus ook duurzaam. Sommige bedrijven vervangen hun bedrijfsvoertuigen bij een bepaalde kilometerstand. Na het verwijderen van de carwrap is de auto vrij van krassen. Dit maakt de eventuele verkoopwaarde van een bedrijfsvoertuig hoger. 

Car wrappen is een vak apart

Goed bezig! Na het lezen van dit artikel ben je flink wat kennis rijker. En heb je een stapje voor op je concurrentie. Is dat niet fijn? 

Je kunt natuurlijk zelf aan de slag gaan met het wrappen van een auto. Wel moeten we erbij zeggen dat dit de eerste paar keren een lastig karwei kan zijn. Wees gerust, er zijn zat specialisten die je hierbij kunnen helpen. TintTotaal bijvoorbeeld. 

Kom dus gerust bij ons langs voor een afspraak. We doen meer dan het wrappen van auto’s. Voor veel van onze klanten denken we actief mee in het verzinnen van reclameboodschappen. We kijken dus uit naar je komst! 

Telefoon icoon020 681 3206 Mail icooninfo@tinttotaal.nl