visuele communicatie

10 redenen waarom visuele communicatie voor ondernemers belangrijk is

Visuele communicatie geeft je onderneming identiteit

We merken dat ondernemers in de dienstensector het belang van visuele communicatie steeds meer gaan zien. Hiermee geef je bedrijven zoals schoonheidssalons, beauty salons, skin care klinieken, haarverzorgings salons, klinieken, fysiotherapie praktijken en sportscholen een identiteit.

Wat is visuele communicatie?

De term zegt eigenlijk al genoeg; je communiceert een boodschap vaak met woorden maar als je het over de boodschap die je naar buiten wilt brengen als ondernemer doe je dat met beeld, dus visueel. Dat begint bij een logo of huisstijl. Maar om je bedrijf eruit te laten springen vertaal je dat door naar binnen- en buitenreclame, wat wij binnen onze branche binnen- of buitensigning en wayfinding (bewegwijzering) noemen. Een krachtig beeld zegt meer dan 1000 woorden en geeft meteen sfeer. Zeker in deze tijden zijn mensen heel visueel ingesteld en willen ze in één oogopslag kunnen zien wat voor een onderneming je bent.

Materialen om eruit te springen

Een creatief ontwerp is daarbij van groot belang, maar ook de keuze in en de combinatie van materialen speelt hierin een grote rol. Wij produceren, leveren en monteren een breed scala aan materialen voor binnen– en buitensigning zoals een muurlogo, freeslogo, balielogo, 3D raamlogo, reliëf raambelettering, privacy folie, one way vision folie, raambestickering, LEDlogo, wayfinding, wallcovering, wallprint, freesletters, gevelletters, gouden letters, zilveren letters, spiegelletters, logomat of een plexiglas naambord.

10 redenen waarom het voor ondernemers belangrijk is:

1. Door een visueel aantrekkelijk en duidelijk logo laat je klanten zien wie je bent en wat je doet
2. Door vooraf een huisstijlhandboek op te stellen met alle verschillende versies van logo-, lettertype- en beeldgebruik voorkom je dat je uitingen in de toekomst geen ‘rommeltje’ worden
3. Door gebruik te maken van bijpassend beeldmateriaal zorg je voor een gevoel van herkenning bij bezoekers
4. Door de look & feel van de gekozen materialen voor signing creëer je een sfeer die jouw doelgroep aantrekt
5. Door de binnen- en buitensigning ben je beter zichtbaar voor potentiële nieuwe klanten en onthouden ze je beter
6. Door goede en stijlvolle wayfinding toe te passen hoeven cliënten niet onnodig te zoeken wat ook extra vertrouwen wekt
7. Door een pakkend design te gebruiken voor raambelettering kun je op een relatief voordelige manier extra reclame maken
8. Door de juiste raamfolies voorzien van een gaaf ontwerp te gebruiken kun je bezoekers de nodige privacy bieden
9. Door je logo verlicht uit te voeren (ook binnen erg fraai!) van je ook ’s avonds en ’s nachts op
10. Door een mooie logomat neer te leggen verwelkom je mensen over de drempel

Wij staan klaar voor advies

Het is dus erg belangrijk om goed na te denken over de uitstraling van je bedrijf en wat je doelgroep is voor je begint aan visuele communicatie en die door gaat vertalen in binnen- en buitensigning of wayfinding. Er is ook heel veel keuze in materialen, wij staan je graag bij met advies van a tot z of een gedeelte daarvan. Je kunt vrijblijvend bij ons langskomen voor een adviesgesprek en om stalen te bekijken, of bij grotere projecten kan een van onze specialisten op locatie komen kijken. Neem gerust contact met ons op en dan kunnen we zeker samen tot een mooi eindresultaat komen! Omdat we ook veel productie in eigen huis verzorgen en we een vast team van ervaren monteurs hebben kunnen we snel schakelen van concept tot installatie.